Volejte +420 727 436 505 nebo nás kontaktujte přes email mcc.box@csatechnics.com. Jsme tu pro Vás Nonstop.
Praha, 5. 2. 2019
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Letiště Praha poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, jmenovala do svého vedení nového člena představenstva. Od pondělí 21. ledna 2019 se jím stal Ing. Petr Doberský (42), který bude ve vedení firmy zodpovídat za oblast financí, rozvoje, nákupu a logistiky. Doplnil tak představenstvo po odchodu Ivana Pikla. Celá oblast údržby letadel přešla do kompetence současného místopředsedy představenstva Ing. Igora Zahradníčka již v prosinci loňského roku. Zároveň má společnost CSAT od 1. ledna dva nové členy dozorčí rady.
“Do společnosti Czech Airlines Technics jsem se velice těšil a její aktivity jsem se zájmem sledoval i v rámci svého předchozího působení v rámci Letiště Praha. CSAT je firma s dlouhou tradicí, na kterou můžeme být hrdí, má velice kvalitní zaměstnance a unikátní know-how ve svém oboru. Pro mě osobně je to velký kariérní posun a zároveň velká výzva. Věřím, že svou prací i zkušenostmi přispěji k dalšímu úspěšnému rozvoji firmy,” uvedl Petr Doberský, nový člen představenstva Czech Airlines Technics.
Petr Doberský pracoval posledních 7 let pro společnost Letiště Praha, a. s., jako výkonný ředitel zodpovědný za oblast účetnictví, daní a finančních vztahů. Dříve působil pro různé poradenské společnosti v oblasti fúzí a akvizic a v oblasti finančního auditu. Petr je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze, Fakulty financí a účetnictví.
Společnost Czech Airlines Technics má od 1. ledna 2019 také dva nové členy dozorčí rady. Stali se jimi Ing. Jan Brázdil, kterého zvolil akcionář Letiště Praha, a. s., a Ing. Jan Kment, kterého zvolili ve volbách přímo zaměstnanci společnosti. Předsedou dozorčí rady zůstal i nadále Ing. Radek Hovorka, místopředsedou byl pak na jednání zvolen Ing. Jan Brázdil.
CSAT řadí mezi své zákazníky významné letecké společnosti, se kterými má uzavřené dlouhodobé smlouvy s garantovaným objemem zakázek na letadlech typu B737, A320 Family a ATR. Společnost provedla v loňském roce přes 120 zakázek těžké údržby na pěti linkách v hangáru F a otevřela také v areálu pražského letiště nový hangár, primárně určený pro práce spojené v rámci tzv. traťové údržby letadel. Kromě těžké a traťové údržby se zabývají pracovníci i údržbou letadlových podvozků či jednotlivých komponentů nebo prodejem náhradních dílů.
Nové složení představenstva Czech Airlines Technics od 21. ledna 2019:
Mgr. Pavel Haleš – předseda
Ing. Igor Zahradníček – místopředseda
Ing. Petr Doberský – člen
Nové složení dozorčí rady Czech Airlines Technics od 1. ledna 2019:
Ing. Radek Hovorka – předseda Ing. Jan Brázdil – místopředseda
Ing. Jan Kment – člen
Praha, 19.11. 2018
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Letiště Praha, dnes slavnostně zahájila další sezónu údržby a oprav letadel. V areálu pražského letiště má od letošního roku k dispozici nový hangár pro traťovou údržbu. Díky vybudování prostor naproti stávajícímu hangáru F se zvýšila kapacita také pro těžkou údržbu letadel. Za loňský rok provedli pracovníci přes 120 těchto revizí pro celou řadu aerolinek. Do budoucna plánuje společnost další investice do nových prostor, nákupu podvozkových sad nebo do certifikací na další typy letadel.
„Společnost postupuje podle dlouhodobé strategie, kterou jsme nastavili a která se zaměřuje na rozvoj všech čtyř hlavních divizí služeb – těžké údržby, traťové údržby, údržby komponentů i podvozků. Ekonomické výsledky i zájem o vysoce kvalitní služby ze stran aerolinek potvrzují, že je nastaven správný směr. Investice do výstavby nového hangáru, speciálních strojů, IT technologií, podvozkových sad, ale i do vybavení další stojánky pro těžkou údržbu jsou klíčové pro zvyšování konkurenceschopnosti na trhu údržby letadel," uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva společnosti Letiště Praha, a. s., která je akcionářem CSAT. „Za několik let se nám podařilo transformovat společnost do plně nezávislé organizace, které nabízí komplexní služby celé řadě významných zákazníků," dodal.
Pro potřeby traťové údržby se rozhodla společnost vystavět v areálu pražského letiště nový hangár, který je umístěný v bezprostřední blízkosti toho stávajícího. Tento hangáry je primárně určený pro provádění nižších stupňů údržby letadel. Lze do něj umístit jedno letadlo typu Boeing 737, Airbus A320 Family nebo ATR. Stavba nového hangáru, který je označený písmenem S, byla zahájena v září 2017 a dokončena na jaře letošního roku. Po kolaudaci a schválení provozu Úřadem pro civilní letectví byl nový hangár postupně zaváděn do provozu. Během náročné letní sezóny tak již úspěšně prošel zkušebním provozem.
„Traťovou údržbu letadel se snažíme rozvíjet v České republice, ale i na Slovensku, kde působíme také. Na letišti v Praze poskytujeme naše služby více než 85 % leteckým společnostem a důležitost tohoto segmentu pro CSAT potvrzuje i nově otevřený hangár. Tyto služby poskytujeme širokému portfoliu zákazníků od pravidelných a nepravidelných letů až po vládní lety. V tomto segmentu se také staráme o mnoho typů letadel – úzkotrupé i ty široktrupé," sdělil Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
„Našim zákazníkům rovněž nabízíme otevření stanice s našimi mechaniky mimo Českou republiku nebo tzv. on-wing tým, který je připravený odletět do destinace kamkoli po světě a vyřešit na letadle případný technický problém," doplnil Haleš.
Rozdělení údržby mezi dva hangáry je procesně i časově efektivnější. V hangáru S se také mohou provádět méně náročné práce i v rámci těžké údržby, pokud nebude využitý pro údržbu traťovou. Pracovníci CSAT v loňském roce provedli přes 120 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována pro zahraniční zákazníky.
Těžká údržba se provádí převážně během zimních měsíců, kdy je vytížení strojů nižší než během letní sezóny. Údržbová sezóna trvá vždy od začátku října do konce dubna.
Praha, 12. 9. 2018
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, nově vstoupila na trh s prodejem spotřebního materiálu. Jedním z hlavních impulsů pro vstup do tohoto segmentu služeb byla poptávka ze strany aerolinek, dalších opraven, ale i obchodníků. Díky vybudované síti dodavatelů, velikosti skladových zásob a již vybudované logistické podpoře bude firma schopna pružně reagovat na náročné požadavky zákazníků při prodeji náhradních dílů na letadla. Mezi zákazníky již patří například České aerolinie, Travel Service, Enter Air a nově také Ministerstvo obrany ČR.
„Po důkladném zmapování a analýze trhu je segment prodeje spotřebního materiálu další zajímavou rozvojovou oblastí, která koresponduje s dlouhodobou růstovou strategií Czech Airlines Technics" uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Prodej náhradních dílů na letadla a letadlové komponenty bude mít na starosti nově vytvořený tým, který bude aktivně tento materiál nabízet zákazníkům. Obrovskou výhodou na trhu je právě velikost skladových zásob v hodnotě přes 15 milionů USD, které má firma k dispozici v prostorách CSAT v areálu Letiště Václava Havla Praha. Oproti jiným odvětvím je dostatek naskladněných náhradních dílů klíčový zejména v situacích, kdy je nutné vyměnit díl na letadle co nejrychleji, aby se letadlo mohlo vrátit zpět do provozu.
„Ačkoli je trh v uvedeném segmentu vysoce konkurenční, věříme, že díky uvedeným skladovým zásobám, naší dlouholeté zkušenosti a široké síti dodavatelů, včetně výrobců letadel, je náš produkt pro zákazníky atraktivní," dodal Haleš.
Velkým úspěchem pro CSAT bylo také uzavření smlouvy na prodej materiálu s Ministerstvem Obrany ČR, kterému předcházelo otevřené výběrové řízení podle zákona o veřejných zakázkách. Čtyřletý kontrakt vyhrálo CSAT právě zejména díky vybudované síti dodavatelů, kterých má ve svém portfoliu více než 900, ale i nákupům přímo u výrobců letadel i jednotlivých komponentů.
Praha, 4. 9. 2018
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, má od 3. září 2018 nového místopředsedu představenstva. Stal se jím Ing. Igor Zahradníček (51), který bude ve vedení firmy zodpovídat za oblast financí, rozvoje, nákupu a logistiky.
“Czech Airlines Technics je firmou s dlouhou tradicí, kde je unikátní odbornost na vysoké úrovni samozřejmostí a kvalita a bezpečnost nejsou věcí diskuse, ale povinností. Podílet se na dalším rozvoji takového týmu je pro manažera nelehkou výzvou, a právě proto se do CSAT těším,” uvedl Igor Zahradníček, nový místopředseda představenstva Czech Airlines Technics.
Igor Zahradníček pracoval posledních 9 let jako generální ředitel společnosti TOUAX s.r.o., výrobce a designera modulových staveb. V devadesátých letech působil na různých manažerských postech firmy PepsiCo a později také řídil logistické firmy DHL Logistics a Maersk Logistics. Absolvoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT v Praze.
CSAT řadí mezi své zákazníky významné letecké společnosti, se kterými má uzavřené dlouhodobé smlouvy s garantovaným objemem zakázek na letadlech typu B737, A320 Family a ATR. V souvislosti s růstem společnosti a stále vyšší poptávce po kvalitních službách CSAT byla v loňském roce otevřena již pátá linka těžké údržby v hangáru F v areálu Letiště Václava Havla Praha i nové prostory pro tzv. traťovou údržbu. Kromě těžké a traťové údržby se zabývají pracovníci i údržbou letadlových podvozků či jednotlivých komponentů.
Nové složení představenstva Czech Airlines Technics od 3. září 2018:
Mgr. Pavel Haleš – předseda
Ing. Igor Zahradníček – místopředseda
Ivan Pikl – člen
Praha, 5. 6. 2018
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, získala pět nových zákazníků pro traťovou údržbu. Mezi ně patří letecké společnosti American Airlines, Cyprus Airways, Air Cairo nebo Go2Sky, které provozují své lety z Letiště Václava Havla Praha. Pracovníci CSAT mají také nově na starosti kontrolu letadel aerolinek Pobeda na lince do Moskvy z karlovarského letiště.
„Jsem rád, že si letecké společnosti, které se do Prahy rozhodly létat, vybraly právě Czech Airlines Technics. Dokazuje to, že aerolinky oceňují kvalitu a zkušenosti našich mechaniků a přispívá k tomu i rychlá a odborná reakce pracovníků v případech, kdy musí co nejdříve vyřešit závady na letadlech, aby se mohla vrátit zpět do provozu. Nově jsme také rozšířili portfolio o zákazníka, kterému poskytujeme na zavolání služby traťové údržby na letišti v Karlových Varech, které je v poměrně dobré dojezdové vzdálenosti," uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Služby Czech Airlines Technics se rozhodla využít i největší letecká společnost na světě, American Airlines. Ta provozuje své pravidelné lety z Prahy do Filadelfie od 5. května každý den. Traťová údržba se vztahuje na kontrolu letadla typu Boeing 767-300. „Praha je zajímavou novou destinací v globální síti American Airlines," řekl Oliver Barners, Senior Manager z oddělení Contract Line Maintenance pro Velkou Británii, Irsko, Evropu a Blízký východ z American Airlines. „Je klíčové mít na místě silného partnera jako je Czech Airlines Technics, abychom zajistili úspěch American Airlines na nových trzích, a těšíme se na blízkou spolupráci do budoucna."
Dalšími zákazníky, u kterých CSAT vyhrálo kontrakt na traťovou údržbu letadel v poslední době, jsou například letecká společnost Cyprus Airways, která zahájila od června pravidelné lety s Airbusem A319 na kyperskou Larnaku, aerolinka Air Cairo, která z Prahy létá s Airbusem A320 na linkách do Egypta, nebo společnost Go2Sky, od které si na celou letní sezónu pronajaly České aerolinie jedno letadlo typu Boeing 737-400.
Kromě toho získala společnost i dvě nová osvědčení pro uvolňování letadel do provozu po provedené traťové údržbě. Nový certifikát obdržela například od egyptských úřadů pro letadla Egypt Air, kde bylo povolení zatím vždy jen jednorázové. Druhým je osvědčení pro mongolskou aerolinku Miat, pro kterou CSAT zajistí během léta tzv. A-check, tedy nejvyšší stupeň traťové kontroly.
Traťová údržba letadel se provádí pravidelně (např. na denní či týdenní bázi), ale i nepravidelně. Během ní probíhá celková kontrola letadla, doplnění provozních kapalin, odstranění drobných závad a dochází ke kontrole i jednotlivých částí letadla, při které se zhodnotí, zdali je letadlo v pořádku a je způsobilé k dalšímu letu.
Praha, 2. 5. 2018
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, a Masarykův ústav vyšších studií (MÚVS) ČVUT v Praze uzavřely dnes memorandum o spolupráci v oblasti Lean managementu a dalších projektech, při kterých si budou vzájemně vyměňovat informace důležité pro rozvoj firmy i pro výuku. Studenti díky partnerství získají teoretické i praktické znalosti přímo v provozu společnosti.
„Společnost Czech Airlines Technics dlouhodobě podporuje propojení firemní praxe se studiem. Uvědomujeme si, že spolupráce se studenty je v dnešní době klíčová a posunuje společnost kupředu. S Masarykovým ústavem vyšších studií nyní potvrzujeme významnou spolupráci v oblasti Lean managementu, která nám pomůže dosáhnout dalšího zefektivnění a zdokonalení vnitropodnikových procesů," uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics. zlepšování procesů tak, aby se předcházelo mimořádným událostem jak během údržby letadel, ale i v celém letectví.
Společné projekty se budou zabývat konkrétními procesy během údržby letadel, např. uspořádáním prostoru stojánky pro letadla, navýšením kapacity údržby letadel v současných prostorách, ale i revizí skladových prostor či podpůrných administrativních procesů. Hlavním cílem je zmapovat a zanalyzovat současnou situaci a navrhnout řešení, která by zlepšila využívání zdrojů a eliminovala neefektivní činnosti. Díky práci týmu zaměstnanců CSAT a studentů MÚVS by mělo dojít naopak ke zvýšení efektivity i kvality.
„Při přípravě studentů oboru Projektové řízení inovací klademe důraz na tři aspekty: náročnou teoretickou přípravu, velmi dobrou jazykovou vybavenost a především na pravidelný kontakt studentů s podnikovou praxí. To je mimořádně důležité pro jejich budoucí životní dráhu. Volba priorit se nám osvědčuje a naši absolventi po ukončení studia bez problémů nacházejí odpovídající profesní uplatnění. Velmi proto vítám zapojení studentů Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT v Praze do reálných projektů v rámci aktivity „Students Business Projects“ ve spolupráci s Czech Airlines Technics. Je to vzorný příklad spolupráce veřejné vysoké školy s firemním sektorem,“ řekla při slavnostním podpisu memoranda Lenka Švecová, ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií při ČVUT v Praze.
Uzavření memoranda navazuje na spolupráci, které se tvořila již od roku 2017 a bylo do ní zapojeno prozatím 14 studentů. Studenti nyní mohou reálně využívat poznatky získané během studia přímo v provozu za přítomnosti mentora CSAT, který bude studentům k dispozici a předá jim praktické informace. Jedná se tak o inovativní způsob výuky celého předmětu přímo v hangáru.
Na základě uzavřeného memoranda budou studenti zpracovávat také seminární, bakalářské i diplomové práce na témata spojená s Lean managementem a s procesy přímo v Czech Airlines Technics.
Memorandum, které bylo uzavřeno na tři roky s možností prodloužení na další období, podepsal za CSAT předseda představenstva Pavel Haleš, člen představenstva Ivan Pikl a za Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze ředitelka Lenka Švecová.
Společnost Czech Airlines Technics již podepsala v prosinci loňského roku memorandum o spolupráci rovněž s Fakultou dopravní ČVUT v Praze. S univerzitou firma spolupracuje na řadě projektů a pravidelně se účastní konferencí a různých akcí pro studenty. CSAT má uzavřeno také exkluzivní partnerství se SOŠ civilního letectví v Praze a spolupracuje i s dalšími odbornými středními školami.
Praha, 10. č. 2018
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, prošla jako první nezávislá organizace v Evropě úspěšným certifikačním procesem a obdržela od čínského Úřadu pro civilního letectví (Civil Aviation Administration of China) oprávnění na traťovou údržbu čínských aerolinek. Hlavní výhodou je, že zaměstnanci mohou nyní potvrdit, že je letadlo po údržbě schopné provozu bez nutné přítomnosti technika aerolinky.
“Získání tohoto osvědčení pro celou traťovou údržbu je velkým úspěchem celé společnosti. Díky novému certifikátu získáme další možnosti v tomto segmentu služeb, zvýší se i objem garantované práce pro naše zaměstnance, ale hlavně se zvýší konkurenceschopnost a prestiž celé firmy, jelikož jsme první nezávislou organizací v Evropě, která tento dokument vlastní,” uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
V současné době je oprávnění platné pro traťovou údržbu na letadlech typu Airbus A330, Boeing 767 a 777 dopravce China Eastern Airlines. Ta se provádí pravidelně (např. na denní či týdenní bázi), ale i nepravidelně. Během ní probíhá celková kontrola letadla, doplnění provozních kapalin, odstranění drobných závad a dochází ke kontrole i jednotlivých částí letadla, při které se zhodnotí, zdali je letadlo v pořádku a je způsobilé k dalšímu letu.
“Na dalším rozšíření pro všechny čínské letecké společnosti, které provozují lety na a z Letiště Václava Havla Praha, pracujeme, ale celý proces je však velmi administrativně i časově náročný,” upozornil Haleš.
Celá certifikace s čínskými úřady trvala přes rok a půl a během ní bylo nutné vypracovat a doložit požadované právní dokumenty dle čínské legislativy, které musely projít náročným schvalovacím procesem. Všechny procesy údržby letadel byly také zkontrolovány auditory přímo v Praze.
Technické standardy jsou u většiny aerolinek a zemí obdobné, nicméně legislativa a administrativa spojená s údržbou čínských letadel se značně liší. Abychom tento certifikát mohli získat, byly prověřeny veškeré procesy a činnosti společnosti včetně jakosti údržby letadel a potřebné administrativy, která nyní přechází z aerolinky na Czech Airlines Technics,” dodal Haleš.
Základním předpokladem pro udělení certifikátu byl i intenzivní výcvik zaměstnanců, převážně v oblasti Quality managementu. Zásadním rozdílem mezi již používanými postupy systému kvality bylo proškolení nejen technického personálu, ale i manažerů a vedení společnosti.
Praha, 10. 1. 2018
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, se rozhodla dobrovolně zavést systém řízení provozní bezpečnosti, tzv. Safety Management System (SMS). Současná legislativa platná pro organizace údržby letadel v Evropě zavedení prvků SMS zatím nevyžaduje. Vedení CSAT se pro dobrovolné zavedení rozhodlo, aby se zvýšila úroveň provozní bezpečnosti ve společnosti a vyhovělo se tak stále vyšším požadavkům zákazníků kladených na bezpečnost. Zároveň dojde i ke zlepšení provozních podmínek a zvýší se konkurenceschopnost firmy na trhu. První prvky SMS se do provozu společnosti začleňovaly postupně již od roku 2016.
Safety Management System je balíčkem procesů pro řízení provozně-bezpečnostních rizik a postupně se zavedl napříč celou organizací. Hlavním cílem SMS je neustálé zdokonalování provozní bezpečnosti a zlepšování procesů tak, aby se předcházelo mimořádným událostem jak během údržby letadel, ale i v celém letectví.
„Vedení společnosti Czech Airlines Technics si uvědomuje důležitost provozní bezpečnosti a díky zavedení Safety Management Systému získáme další konkurenční výhodu na trhu. Naše oddělení Safety má maximální podporu při zavádění nových procesů a zlepšování těch stávajících," uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics
V letech 2016 a 2017 již probíhaly formální přípravy na zavedení SMS v CSAT a došlo k začlenění prvních prvků SMS do již existujících i nových procesů ve firmě tak, aby jich bylo co nejvíce aplikováno do konce roku 2017. Zaměstnanci CSAT byli postupně proškoleni z principů SMS a vyplývajících odpovědností, a to především veškerý technický personál, vedoucí týmů i management společnosti.
„Zavádění systému řízení provozní bezpečnosti v tak velké organizaci je rozsáhlý a náročný proces, často trvá i několik let. Výhodou toho, že jsme ho zavedli dobrovolně, je pozitivní a aktivní přístup v rámci firmy. Chceme, aby vše fungovalo, a proto vynakládáme úsilí i prostředky na to, abychom SMS využili jako nástroj na každodenní zvyšování úrovně safety a budování kultury bezpečnosti. Naším hlavním cílem je, aby byly na konci roku 2018 vidět první pozitivní výsledky,“ okomentovala Katarína Szentkeresztiová, Safety Manager v Czech Airlines Technics.
I když se jednalo o dobrovolné zavedení systému provozní bezpečnosti, od 1. ledna 2018 se veškeré zavedené SMS procesy vyžadují a jejich uplatňování se bude pravidelně kontrolovat.
„Na konci loňského roku provedli auditoři bezpečnosti společnosti Letiště Praha první audit systému řízení provozní bezpečnosti v CSAT. Jeho výsledky potvrdily, že se jeho zavádění nachází v pokročilé fázi a procesy byly nastaveny pečlivě, zodpovědně a odborně vysoce kvalifikovanou prací našich zaměstnanců, kteří se na zavedení podíleli,“ dodala Szentkeresztiová.
Od letošního roku bude systém v CSAT interně auditován jednou ročně v souladu s mezinárodními požadavky organizace ICAO a aby se mohly veškeré procesy neustále zlepšovat.
Praha, 12.12.2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, od podzimu letošního roku otevírá již pátou linku těžké údržby pro letadla typu Boeing 737CG/NG, A320 Family nebo ATR. Díky dalšímu rozšíření v oblasti těžké údržby letadel se zvýší kapacita objemu zakázek o 25 %. S plánovaným otevřením v pořadí již páté linky souvisí i nábor přibližně 80 pracovn&iacuCzech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, a Fakulta dopravní Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze uzavřely dnes memorandum o spolupráci pro oblast letectví. Organizace budou spolupracovat na vzájemných projektech, sdílet informace z oboru a propagovat propojení studia a praxe. Studenti získají možnost dlouhodobějších stáží přímo v provozu CSAT, budou se podílet na konkrétních činnostech a mohou stáže propojit i se zpracováním svých závěrečných prací.
„Jsem rád, že díky dohodě s Fakultou dopravní ČVUT v Praze rozšíříme spolupráci a budeme společně pracovat na rozvoji celé řady projektů v oblasti letectví. Uzavření spolupráce s jednou z nejlepších univerzit u nás je logickým krokem, jelikož chceme oslovit studenty, kteří by byli pro nás přínosem, zejména pro oblast inženýringu údržby a provozu letadel,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Obě organizace budou spolupracovat na odborných otázkách týkajících se letectví, např. na vyhodnocování provozní spolehlivosti a bezpečnosti, mimo jiné v oblasti safety při údržbě letadel. Vzájemná spolupráce bude probíhat zejména s Ústavem letecké dopravy při Fakultě dopravní ČVUT v Praze.
„Podepsání memoranda potvrzuje dlouhodobý záměr propojení akademické sféry s leteckou praxí. Dosavadní výborná spolupráce bude mít oficiální záštitu a strukturu řešení dílčích vztahů. Vzniká tak synergické propojení excelence obou stran,“ řekl při slavnostním podpisu memoranda prof. Miroslav Svítek, děkan Fakulty dopravní ČVUT v Praze.
Czech Airlines Technics zároveň poskytne univerzitě vyřazené nebo poškozené díly z letadel, které budou sloužit studentům při výuce, např. k rozpoznávání konkrétních vad.
Společnost CSAT se již před podepsáním memoranda účastnila letošního první ročníku Prague Aviation Week, který fakulta pořádala od 4. do 8. prosince 2017. Součástí týdenního programu byla i neformální akce Poškoláci, na které se mohli studenti seznámit přímo se zaměstnanci CSAT a získat tak konkrétní informace o společnosti a pracovních pozicích, ale hlavně si popovídat o osobních zkušenostech a motivaci vystupujících
Memorandum, které bylo uzavřeno na dva roky s možností prodloužení na další období, podepsal za CSAT předseda představenstva Pavel Haleš, člen představenstva Ivan Pikl a za Fakultu dopravní ČVUT v Praze pan prof. Miroslav Svítek.
Praha, 29. 11. 2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, získala jako první v České republice od Úřadu pro civilní letectví osvědčení, které pracovníky CSAT opravňuje provádět traťovou údržbu pro nové verze letadel Airbus A320 NEO a Boeing 737 MAX. Certifikaci a proškolené zaměstnance na letadla, které přichází teprve postupně do provozu v letošním roce, má v Evropě zatím jen několik nezávislých společností.
Proces certifikace trval přibližně jeden rok, přičemž samotné školení leteckých mechaniků kolem půl roku. Školení na typ Boeing 737 MAX probíhalo přímo v sídle společnosti Boeing v Seattlu ve Spojených státech amerických. Pro Airbus A320 NEO pak u schválených evropských výcvikových organizací.
„Jsem rád, že se nám podařilo certifikaci získat jako prvním v České republice a zároveň mezi prvními organizacemi MRO v Evropě. CSAT tak může poskytovat traťovou údržbu všem stávajícím zákazníkům, kteří nové verze letadel provozují, ale můžeme nabídnout své služby i dalším leteckým společnostem, které je do své flotily teprve postupně zařadí," uvedl Ivan Pikl, člen představenstva Czech Airlines Technics. "Zároveň budeme usilovat i o osvědčení na těžkou údržbu pro MAX a NEO, abychom mohli i v tomto typu údržby našim zákazníkům v budoucnu nabídnout komplexní služby,“ dodal Pikl.
Každá organizace oprávněná k provádění údržby musí mít vždy vyškolený personál (kvalifikované mechaniky a avioniky pro konkrétní typ letadla), přesně stanovené pozemní vybavení a nářadí, prostory, ve kterých bude údržbu provádět, a přístup k potřebné technické dokumentaci, podle které je údržba prováděna. Po splnění všech těchto požadavků požádala společnost CSAT na Úřadě pro civilní letectví ČR o rozšíření oprávnění na traťovou údržbu na nové verze letadel, které na základě auditu přímo ve společnosti úřad udělil.
Konkrétně se nové osvědčení týká verzí letounů Boeing 737 MAX a Airbus A319/320/321 NEO, které používají nové motory společnosti CFM (Snecma-General Electric). U nich došlo také k vylepšení aerodynamických vlastností trupu a křídel letadel a celkově ke snížení hmotnosti vlivem konstrukčních úprav.
Traťová údržba letadel se provádí pravidelně (např. na denní či týdenní bázi), ale i nepravidelně. Během ní probíhá celková kontrola letadla, doplnění provozních kapalin, odstranění drobných závad a dochází ke kontrole i jednotlivých částí letadla, při které se zhodnotí, zdali je letadlo v pořádku a je způsobilé k dalšímu letu.
Praha, 1.11.2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, od podzimu letošního roku otevírá již pátou linku těžké údržby pro letadla typu Boeing 737CG/NG, A320 Family nebo ATR. Díky dalšímu rozšíření v oblasti těžké údržby letadel se zvýší kapacita objemu zakázek o 25 %. S plánovaným otevřením v pořadí již páté linky souvisí i nábor přibližně 80 pracovníků.
„Těžká údržba letadel tvoří již dnes přes 50 % z celkových výnosů CSAT a podle současných odhadů bude o tyto údržbové práce v budoucnu ještě větší zájem. Investice do páté linky jsou v souladu s celkovou strategií optimalizovat kapacity a flexibilně reagovat na poptávku na trhu, která v případě CSAT směřuje k rozvoji těžké údržby a nabídce vysoce kvalitních komplexních služeb,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics.
Zřízení páté linky si vyžádalo dodatečnou investici, která zahrnovala kompletní vybavení hangárového stání i materiálového vybavení ve stávajícím technickém zázemí hangáru F v areálu Letiště Václava Havla Praha bez nutnosti dalších stavebních zásahů a úprav.
„Podepsali jsme několik exkluzivních dlouhodobých smluv s garantovanými objemy zakázek na těžkou údržbu letadel. Aktuální kapacita je zcela vyprodaná na několik let dopředu, takže navýšení kapacity je logickým krokem, aby se společnost mohla dále rozvíjet. Současní zákazníci navíc postupně navyšují počet letadel ve flotile, takže rosteme s nimi,“ dodal Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Pro adekvátní personální zajištění páté linky souvisí nábor přibližně 80 pracovníků, který probíhá již od začátku tohoto roku a jeho nedílnou součástí je i proškolení a zapracování nových zaměstnanců. Dlouhodobě nové zaměstnance pomůže pokrýt i exkluzivní spolupráce se Střední odbornou školou civilního letectví v Praze-Ruzyni. Cílem této spolupráce a stipendijního programu, který funguje druhým rokem, je garantovat studentům uplatnění bezprostředně po ukončení studia, navíc v renomované firmě s dlouholetou tradicí poskytování kvalitních služeb v oblasti údržby a oprav letadel.
Od roku 2014 se jedná již o druhé rozšíření kapacity v oblasti těžké údržby letadel. Z důvodu naplněné kapacity společnost otevřela čtvrtou linku těžké údržby již v roce 2015.
V rámci těžké údržby letadel se provádějí pravidelné předepsané revizní prohlídky, náročnější opravy, modifikace letadlových systémů a konstrukcí, výměny motorů, výměny podvozků a modifikace interiérů kabiny.
Praha, 19. 10. 2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, uzavřela na mezinárodním veletrhu MRO Europe v Londýně předběžnou smlouvu s americkou společností GA Telesis (GAT), která je významným hráčem v oblasti leteckého a kosmického průmyslu. Obě společnosti podle dohody vytvoří v rámci dodavatelského řetězce partnerství a nabídnou zákazníkům komplexní službu pro turbovrtulová letadla typu ATR. Její součástí bude podpora rotujících letadlových celků (RLC) zahrnující opravy, zajištění náhradních dílů i logistiku.
„Jsme rádi, že díky spolupráci se společností GA Telesis posílíme naši pozici v poskytování služeb zákazníkům provozujících turbovrtulové letouny ATR. Partnerství nám pomůže v propagaci služeb Czech Airlines Technics celosvětově," uvedl Zdeněk Soukal, místopředseda představenstva společnosti CSAT. "Budeme pokračovat v dalším rozvoji kapacity oprav dílů rotujících letadlových celků ruku v ruce s rozšířením našeho podnikání v oblasti údržby a oprav letadel,“ dodal Soukal.
Nový společný produkt se bude poskytovat na základě programu „power by hour“, v rámci kterého letecké společnosti platí poplatek podle letových hodin. Pracovníci CSAT budou v rámci programu zajišťovat opravy rotujících letadlových celků např. vrtulových listů pro zákazníky GAT, buď v rámci vlastních kapacit, nebo prostřednictvím externích partnerů. Partnerská společnost bude zajištovat náhradní díly, logistiku a skladování. Obě společnosti dohromady pak budou spolupracovat při obchodní podpoře a hledání nových zákazníků.
„Jsme nesmírně hrdí, že se staneme partnerem globální MRO společnosti, jakou je právě Czech Airlines Technics, a rozšíříme tak svůj regionální dosah v oblasti podpory letadlové techniky,“ řekl Jason Reed, President Component Solutions Group ve společnosti GA Telesis, a dodal: „CSAT bylo schopno zprocesovat velké objemy zakázek a zajistit sekundární podporu pro neustále rostoucí cílový trh iGEAR podpůrného servisního programu. Naše oznámení je v souladu se závazkem GA Telesis pokračovat v inteligentním přístupu k letectví (Intelligently Defining Aviation™).“
Součástí dohody je i vytvoření speciálního skladu náhradních dílů RLC, tzv. Poolu, do kterého CSAT vloží náhradní díly, které má v současnosti v majetku a pro které nemá dostatečné využití. GAT následně sklad doplní dalšími díly tak, aby pokryl všechny požadavky budoucích zákazníků. Pro samotný přístup k Poolu pak společnost GAT právě vytvořila nástroj zvaný iGEAR (Intelligent Global Engine & Airframe Replenishment).
Partnerství bylo uzavřeno na pět let s možností dalšího prodloužení. Finální podmínky spolupráce budou upřesněny do konce letošního roku.
Praha, 2. 8. 2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela novou smlouvu na těžkou údržbu s leteckou společností Transavia. Smlouva je uzavřena na pět let, a to do srpna 2022. CSAT tak bude exkluzivním poskytovatelem údržby pro letadla typu Boeing 737NG.
Czech Airlines Technics poskytovala služby pro leteckou společnost Transavia již dříve. O první letadlo se zaměstnanci CSAT postarali už v roce 2003. „Nyní dobíhá čtyřletá smlouva, která je platná do konce srpna 2017. I přesto, že se nejedná o smlouvu exkluzivní, CSAT v posledních dvou sezónách 2015/2016 a 2016/2017 provádělo 100 % plánované těžké údržby letadel společnosti Transavia,“ řekl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics. „Nová smlouva oproti předešlé ustanovuje CSAT jako exkluzivního a preferovaného poskytovatele údržby pro flotilu letadel společnosti Transavia, bude se tedy jednat o garantované objemy. Přesný počet zakázek bude vždy upřesněn, ale předpokládáme zajištění těžké údržby pro přibližně 18 letadel za sezónu, která začíná v září či říjnu každého roku,,“ dodal Haleš.
Pracovníci CSAT budou zajišťovat těžkou údržbu pro celou flotilu společnosti Transavia. Smlouva na těžkou údržbu představuje zajištění plánovaných revizí pro dopravce, včetně případů neplánovaných prací, např. odstranění závad či oprav poškození na konstrukci letadla.
Transavia se tak řadí spolu se společnostmi České aerolinie, Germania, Neos a Travel Service mezi hlavní klienty, kterým CSAT poskytuje těžkou údržbu. Jen za loňský rok 2016 provedli zaměstnanci CSAT přes 100 těžkých revizí pro všechny své zákazníky.
Praha, 27.7.2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela hned čtyři nové smlouvy na údržbu letadlových podvozků. CSAT provádí údržbu letadlových podvozků již sedmnáct let. Podle nových kontraktů se budou zaměstnanci CSAT starat o podvozky letadel Boeing 737NG (New Generation) německé letecké společnosti Germania, lotyšské Primery Air Nordic SIA či společnosti Air Madagascar. Pro ruského cargo dopravce Atran budou zajišťovat opravu podvozků klasické generace Boeingu 737-400.
„Jsem rád, že se podařilo uzavřít nové smlouvy hned se čtyřmi významnými zákazníky ve stejném období, díky kterým provede Czech Airlines Technics generální opravy podvozků. Úspěch ve všech tendrech dokazuje, že naši zaměstnanci dlouhodobě odvádí kvalitní práci a že důraz na bezpečnostní standardy, termíny a orientace na zákazníka jsou klíčové,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Dvouletý exkluzivní kontrakt s německou leteckou společností Germania garantuje provedení údržby a zajištění pronájmu podvozků letadel typu Boeing 737NG a provedení generálních oprav deseti kompletních podvozkových sad. Po dobu provedení jednotlivých generálních oprav zajistí CSAT také instalaci náhradního podvozku. Kromě údržby podvozků smlouva garantuje koordinaci termínů s plánovanou těžkou údržbou, kterou CSAT rovněž zajišťuje. Výhodou CSAT je schopnost sloučit provedení více služeb najednou, a tak se daří nejen pro společnost Germania výrazně snížit celkové náklady na kompletní údržbu.
„Do nákupu náhradních podvozkových sad jsme v minulém roce významně investovali a díky tomu můžeme našim zákazníkům nabídnout kromě údržby a oprav i jejich pronájem. Letadla se pak po dobu trvání generální opravy mohou vrátit do normálního provozu“ dodal Haleš.
Až do roku 2022 bude podle nové dlouhodobé smlouvy provádět CSAT údržbu podvozků a pronajímat náhradní podvozkové sady pro letadla typu Boeing 737NG také lotyšské letecké společnosti Primera Air Nordic SIA. Pro leteckou společnost Air Madagascar v rámci kontraktu provedou pracovníci CSAT generální opravu podvozku a jeho pronájmu pro stejný typ letadla. Aby bylo možné opravu podvozku vůbec provést, byla sada demontovaná z letadla a přepravena letecky z Káhiry přes Německo přímo do Prahy.
Dalším smluvním zákazníkem je také ruská cargo společnost Atran, která je součástí skupiny Volga-Dnepr Group. První generální oprava a pronájem podvozku klasické generace letadla typu Boeing 737-400 proběhla už v loňském roce na základě smlouvy uzavřené s Air Bridge Cargo.
Czech Airlines Technics je schopna provádět údržbu podvozků paralelně na třech linkách údržby s roční kapacitou dvaceti sedmi generálních oprav kompletních podvozkových sad letadel typu B737.
Praha, 18.7.2017
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, má od 3. července 2017 nového místopředsedu představenstva. Stal se jím Ing. Zdeněk Soukal (42), který bude ve vedení firmy zodpovídat za oblast financí, rozvoje, nákupu a logistiky.
CSAT řadí mezi své zákazníky významné letecké společnosti, se kterými má uzavřené dlouhodobé smlouvy s garantovaným objemem zakázek na letadlech typu B737, A320 Family a ATR. V souvislosti s růstem společnosti a stále vyšší poptávce po kvalitních službách CSAT se připravuje i otevření již páté linky těžké údržby. Oblast financí, rozvoje, ale i nákupu a logistiky, bude tak nově spadat pod nového místopředsedu představenstva CSAT pana Zdeňka Soukala, který má s rozvojem v leteckém průmyslu řadu zkušeností.
„Ve své pozici se chci zaměřit na růst společnosti, spokojenost zákazníků a pozitivní hospodářské výsledky. Jsem rád, že se můžu podílet na dalším rozvoji firmy s více než osmdesátiletou tradicí údržby a oprav letadel,“ uvedl Zdeněk Soukal, místopředseda představenstva Czech Airlines Technics. „Nejvíce mě lákalo MRO prostředí, možnost dále pracovat v dynamickém oboru letectví i tradice oprav v unikátním hangáru F, který se nachází v areálu Letiště Václava Havla Praha.“ dodal Soukal.
Zdeněk Soukal pracoval devět let ve vedení společnosti GE Aviation, kde v roce 2008 vedl finance při akvizici firmy Walter. Následně působil ve firmě jako jednatel a finanční ředitel a od roku 2014 zastával pozici komerčního ředitele a jednatele se zodpovědností za rozvoj obchodu, prodej motorů a péči o zákazníky. Absolvoval Vysokou školu ekonomickou, obor komerční právo v Praze, studoval rovněž finance na Colorado State University v USA. V roce 2004 získal mezinárodní účetní kvalifikaci ACCA. Pracoval také jako finanční analytik a manažer s rostoucí odpovědností u firem Procter & Gamble, Reader’s Digest, Pfizer a GE Real Estate.
Nové složení představenstva Czech Airlines Technics:
Mgr. Pavel Haleš – předseda
Ing. Zdeněk Soukal – místopředseda
Ivan Pikl – člen
Praha, 19. 6. 2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, plánuje v letošním roce výrazné navýšení počtu zaměstnanců, a to přibližně o 80. Nárůst počtu pracovníků souvisí s plánovaným otevřením v pořadí již páté linky pro těžkou údržbu letadel. Obsadit volné pozice má CSAT pomoci exkluzivní forma spolupráce s pražskou Střední odbornou školou civilního letectví.
„Czech Airlines Technics je perspektivní společnost zajišťující opravy letadel, která se může pyšnit 90 lety zkušeností a kvalitou odvedené práce. CSAT zaměstnává přes 760 pracovníků a z důvodu dalšího rozvoje společnosti potřebuje řady svých zaměstnanců posílit. K tomu by měl pomoci stipendijní program šitý na míru studentům Střední odborné školy (SOŠ) civilního letectví v Praze, která sídlí v blízkosti samotného hangáru F.“
Stipendijní program je určen pro perspektivní studenty 3. a 4. ročníků SOŠ civilního letectví, obor Letecký mechanik a Mechanik elektrotechnik. V každém ročníku je přibližně čtyřicet až padesát studentů těchto specializovaných oborů. „Bylo by optimální, kdyby se z každého ročníku rekrutovalo kolem dvaceti stipendistů,“ říká Pavel Haleš. Provoz 5. linky těžké údržby totiž přinese přibližně 80 nových pracovních míst.
Adepty z řad studentů si bude Czech Airlines Technics pečlivě vybírat. „Chceme využít toho, že se s potenciálním kandidátem na pracovní pozici v naší společnosti seznámíme ještě během jeho studia a budeme si tak moci ověřit jeho spolehlivost, pečlivost a zručnost, tedy kritéria, které musí zájemce o práci v Czech Airlines Technics nutně splňovat,“ vysvětluje Pavel Haleš.
Studenti vybraní do programu kromě praxe získají i motivační stipendium. „Tím hlavním benefitem je však garance uplatnění bezprostředně po ukončení studia, navíc v renomované firmě s dlouholetou tradicí poskytování kvalitních služeb v oblasti MRO. Od studentů na oplátku vyžadujeme, aby plnili své studijní povinnosti, složili maturitní zkoušku v řádném termínu, a aby u nás po nástupu setrvali alespoň po dobu domluvenou ve smlouvě,“ upřesňuje klíčová kritéria programu Pavel Haleš.
Praha, 25. 05. 2017
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, zvítězila v několikakolovém tendru a uzavřela devítiletou smlouvu, na základě které bude poskytovat údržbu podvozků letadel typu B737NG, jednotlivých komponentů a pronájem náhradních podvozkových sad pro skupinu Air France Group. Konkrétně se jedná o letecké společnosti Transavia Airlines a Transavia France.
„Vítězství v tak náročném tendru dokazuje, že CSAT dlouhodobě poskytuje kvalitně odvedenou práci s důrazem na dodržování vysokých bezpečnostních standardů, včasné plnění termínů a flexibilní přístup k zákazníkovi,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics a dodává: „Po dobu trvání této devítileté smlouvy CSAT provede generální opravu nejméně 96 kompletních podvozkových sad letadel typu Boeing 737-700 a 737-800.“
Czech Airlines Technics má v údržbě podvozků letadel typu Boeing 737 dlouholetou praxi a provádí je již 17 let. Za tu dobu dokončila více než 360 generálních oprav kompletních podvozkových sad a zároveň před jedenácti lety provedla jako druhá MRO (Maintenance Repair Overhaul organization) na světě generální opravu podvozku Boeing 737 typu NG.
CSAT nově vlastní celkem čtyři kompletní náhradní podvozkové sady pro letadla typu B737, z toho jsou tři sady B737NG (nové generace) a jedna sada B737CG (klasické generace). CSAT se kromě vysoké kvality provedené práce zároveň může pochlubit jednou z nejkratších průběhových dob, tedy doby trvání generální opravy, která pracovníkům CSAT zabere 28 kalendářních dnů. „Pořízení vlastní, v celkovém pořadí čtvrté náhradní podvozkové sady je první z významných investic, které CSAT provede v letošním roce do rozvoje údržby letadlových podvozků. Poptávka po generálních opravách podvozků letadel typu B737NG vykazuje nyní rostoucí trend,“ říká Václav Řehoř a dodává: „CSAT poskytuje údržbu letadlových podvozků na třech linkách údržby s průměrnou roční kapacitou třiceti generálních oprav kompletních podvozkových sad letadel typu B737. Společnost tak plynule zajistí opravy podvozků svých zákazníků.“
CSAT poskytuje svým zákazníkům kompletní služby včetně zajištění dopravy jak podvozkových sad do a z generální opravy, tak i náhradních podvozkových sad k výměně podvozku na letadle, tedy instalaci a demontáž z letadla, pokud tato výměna není provedena u CSAT.
Transavia France je pro CSAT novým zákazníkem. Po dobu provedení každé z celkového počtu 19 generálních oprav podvozků, zajistí CSAT pronájem vlastní náhradní podvozkové sady tak, aby letadla zákazníka mohla být v provozu po dobu provedení generální opravy podvozku.
Dalšímu nizozemskému leteckému dopravci Transavia Airlines poskytuje CSAT v současné době také těžkou údržbu. Nová smlouva na údržbu letadlových podvozků zahrnuje kromě údržby a pronájmu náhradních sad podvozků a komponentů také výměnu podvozků z a na letadlo. Vzhledem k tomu, že tuto práci zajišťuje CSAT, zákazníkovi se tak výrazně zkracuje nutný prostoj letadla a kromě celkového snížení nákladů z hlediska úspory času, je významnou položkou i snížení nákladů na dopravu. Pro zákazníka Transavii Airlines bude dle této smlouvy provedeno 32 generálních oprav kompletních podvozkových sad.
Praha, 4. 10. 2016
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, prodloužila stávající smlouvu s leteckou společností Germania, a to na dalších pět let. CSAT tak nyní poskytuje dopravci těžkou údržbu pro celou jeho flotilu.
„Czech Airlines Technics zajišťuje letecké společnosti Germania těžkou údržbu od roku 2012. Nyní prodloužili smlouvu na dalších pět let s možností automatického prodlužování vždy o další dva roky. Nová smlouva oproti předešlé mění řadu podmínek, především ustanovuje CSAT jako exkluzivního poskytovatele údržby pro flotilu letadel společnosti Germania,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics.
Pracovníci CSAT budou zajišťovat těžkou údržbu pro celou flotilu dopravce. Jedná se o 25 letadel typů Boeing 737-700, Airbus A319 a Airbus A321. Smlouva představuje jak komplexní zajištění všech plánovaných revizí, tak i případy neplánovaných prací, např. odstranění závad či oprav poškození na konstrukci letadla.
„Germania se tak řadí mezi 13 zákazníků, kterým CSAT v současné době poskytuje těžkou údržbu. Spolu s Českými aeroliniemi, Transavia Airlines a Finnairem patří mezi hlavní klienty společnosti. V letošním roce provede CSAT pro Germanii v rámci těžké údržby dohromady 6 revizí a v roce 2017 se tento počet minimálně zdvojnásobí,“ doplňuje Václav Řehoř.
Praha, 19. 9. 2016
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela novou šestiletou smlouvu s další českou leteckou společností, a to Travel Service. CSAT tak nyní poskytuje dopravci generální opravy podvozků, pronájem náhradního podvozku, výměnu podvozků a opravy vybraných komponentů pro celou flotilu Travel Service.
„Czech Airlines Technics úspěšně spolupracuje s leteckou společností Travel Service na údržbě letadlových podvozků už šestým rokem. Nová smlouva garantuje pro dílnu podvozků CSAT práci na dalších šest let, a to provedení generálních oprav podvozků u 19 letadel typu Boeing 737NG (nové generace)*, pronájem náhradního podvozku v době provedení generální opravy podvozku dopravce, výměnu podvozků a opravy vybraných komponentů pro celou flotilu Travel Service,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics.
Czech Airlines Technics provádí údržbu podvozků už 16 let. Za tu dobu dokončila více než 320 generálních oprav kompletních podvozkových sad a před deseti lety provedla jako druhá MRO (Maintenance Repair Organization) na světě generální opravu podvozku B737NG. CSAT se také může pochlubit třemi vlastními náhradními podvozkovými sadami pro B737, z toho jsou dvě sady B737NG (nové generace) a jedna sada B737CG (klasické generace), a jednou z nejkratších průběhových dob, tedy doby trvání generální opravy, která pracovníkům CSAT zabere 28 kalendářních dnů.
„Společnosti Travel Service poskytovali zaměstnanci Czech Airlines Technics generální opravy podvozků, jejich údržbu a výměnu na letadlech již od roku 2011, a to zajištěním náhradní sady podvozku od subdodavatelů. Za tu dobu pracovníci provedli 13 kompletních generálních oprav podvozků. Nyní má však CSAT vlastní náhradní podvozkové sady, což umožňuje se lépe přizpůsobit požadavkům zákazníků a zároveň lépe využít své kapacity,“ vysvětluje Řehoř.
Kromě údržby podvozků zajišťuje Czech Airlines Technics dopravci od roku 2006 také těžkou údržbu, v rámci které již bylo provedeno více než 70 zakázek. Dále zabezpečuje drakové opravy letadel, údržbu komponentů, kompozitové opravy a pronájem materiálu i nářadí.
* V době trvání smlouvy je předepsaný limit pro provedení generální opravy. Provádí se dle výrobce (Boeing), a to pravidelně po 10 letech.
Praha, 24. 8. 2016
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela s leteckou společností České aerolinie čtyři exkluzivní kontrakty. CSAT tak nyní poskytuje dopravci komplexní údržbu letadel, a to jak těžkou a traťovou údržbu, tak i údržbu komponentů a tzv. engineering. Všechny smlouvy jsou uzavřeny s platností do června 2019.
„České aerolinie svěřují svá letadla do rukou pracovníků Czech Airlines Technics od svého vzniku, tedy už od roku 1923. Po restrukturalizaci nabídl CSAT dopravcům velmi konkurenční ceny. České aerolinie se tak uzavřením nové smlouvy zařadily po bok dalších leteckých dopravců jako např. GERMANIA a dalších společností, které nová nabídka CSAT oslovila. Současné smlouvy s Českými aeroliniemi se od dříve platných zásadně liší hned v několika parametrech. Nově kontrakty garantují CSAT odběr služeb ze strany Českých aerolinií na úrovni jednotlivých produktů, definují objem a rozsah vzájemné spolupráce a zohledňují riziko růstu cen v čase,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics a dodává: „V rámci těchto smluv poskytuje CSAT komplexní údržbu letadel, a to exkluzivně pro celou flotilu Českých aerolinií, která čítá 17 letadel. Podle současných plánů tak CSAT na těchto strojích ročně provede průměrně 15 až 20 oprav v rámci těžké údržby.“
Smlouva na těžkou údržbu představuje komplexní zajištění všech plánovaných revizí celé flotily Českých aerolinií, včetně případů neplánovaných prací, např. odstranění závad či oprav poškození na trupu letadla.
Smlouva na traťovou údržbu zahrnuje provádění předletových kontrol, denních a týdenních prohlídek, prohlídek do úrovně A-Check (poslední prohlídka v rámci traťové údržby, jež se provádí v závislosti na nalétaných hodinách), odstraňování závad a dalších činností souvisejících s údržbou letadlové techniky na domovské základně v Praze i na vybraných zahraničních letištích dle potřeby Českých aerolinií.
Smlouva na zajištění údržby komponentů (rotujících letadlových celků) definuje podmínky zajištění disponibility letadlových dílů, jejich oprav a související logistiky. Pro celou flotilu Českých aerolinií tak CSAT garantuje dostupnost potřebných dílů ve stanovených časových limitech nejen v Praze, ale v celé jejich provozní síti.
Smlouva na engineering (zajištění podpory provozovatele) představuje správu programů údržby a jejich průběžnou aktualizaci, sledování a navrhování provedení nových provozních bulletinů a nařízení k udržování letové způsobilosti a přípravu modifikací. Dále smlouva pokrývá i plánování revizí, a to včetně archivace záznamů a certifikátů rotujících letadlových celků, vyhodnocování spolehlivosti, vytváření dokumentace pro vyvažování a nakládání letadel.
Praha, 10. 8. 2016
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela smlouvu s již čtvrtou čínskou leteckou společností, a to Sichuan Airlines. CSAT tak bude poskytovat traťovou údržbu (line maintenance) pro letadla operující na nové přímé pravidelné lince mezi Prahou a Čcheng-tu, která zahájí provoz 12. srpna 2016. Traťovou údržbu pro Sichuan Airlines společnost zajišťovala již v první polovině letošního roku, a to pro charterové lety.
Letecká společnost Sichuan Airlines zahájí 12. srpna 2016 provoz přímé pravidelné linky mezi Prahou a Čcheng-tu. Czech Airlines Technics tak bude poskytovat letové flotile Sichuan Airlines traťovou údržbu na této nové pravidelné lince, a to pro letadla typu Airbus A330, která budou létat do Prahy vždy v úterý a v pátek. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
„Czech Airlines Technics poskytuje údržbu již čtyřem čínským leteckým společnostem, kterými jsou China Airlines, Hainan Airlines, China Eastern Airlines a Sichuan Airlines. Vzhledem k aktuálně plánovanému provozu CSAT předpokládá, že všem čtyřem čínským dopravcům poskytne dohromady za rok více než 500 traťových údržeb,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics a dodává: „CSAT tak utvrzuje svoje renomé i díky dlouhodobě vysoké kvalitě poskytování služeb, důslednému dodržování bezpečnostních standardů a včasnosti prováděných údržeb letadel.“
CSAT zajistí letecké společnosti Sichuan Airlines jak pravidelnou traťovou údržbu, tak i odstraňování případných závad. Pravidelná údržba zahrnuje například inspekce v souladu s platnými pokyny dopravce, či poskytnutí pomoci letové posádce, nebo pozemnímu personálu při provádění jejich úkolů na odbavovací ploše. V případě nepravidelné údržby kam patří i závady, které se musí opravit před plánovaným letem, CSAT poskytne letecké společnosti odstranění těchto závad zjištěných posádkou za letu, nebo při pozemní kontrole.
Praha, 21. 6. 2016
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela smlouvu s další čínskou leteckou společností - China Eastern Airlines. CSAT tak bude poskytovat traťovou údržbu (line maintenance) pro letadla, která budou operovat na nové pravidelné lince mezi Prahou a Šanghají. Od září 2015 zajišťuje CSAT traťovou údržbu také pro Hainan Airlines a od letošního roku plánuje stejnou službu poskytovat i společnosti Sichuan Airlines.
Letecká společnost China Eastern Airlines zahájí od 23. června 2016 provoz přímé pravidelné linky mezi Prahou a Šanghají. Od tohoto data bude Czech Airlines Technics poskytovat letové flotile China Eastern Airlines traťovou údržbu pro letadela typu Airbus A330, případně Boeing 767 a 777, která budou do Prahy létat vždy v úterý, čtvrtek a neděli. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
„China Eastern Airlines je čtvrtou čínskou leteckou společností, se kterou CSAT podepsala smlouvu na poskytování traťové údržby. Spolupráce s dalším čínským dopravcem dokazuje, že CSAT poskytuje kvalitně odvedenou práci s důrazem na dodržování vysokých bezpečnostních standardů, včasné plnění termínů a flexibilní přístup k zákazníkovi,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics a dodává: „China Eastern Airlines je již třináctou mimoevropskou leteckou společností a celkově se řadí mezi 58 smluvních partnerů, kterým CSAT v současné době poskytuje traťovou údržbu jak na pravidelné, tak nepravidelné lety.“
CSAT zajistí letecké společnosti China Eastern Airlines jak pravidelnou traťovou údržbu, tak i odstraňování případných závad. Pravidelná údržba bude zahrnovat například inspekce v souladu s platnými pokyny dopravce, či poskytnutí pomoci letové posádce, nebo pozemnímu personálu při provádění jejich úkolů na odbavovací ploše. V případě nepravidelné údržby kam patří i závady, které se musí opravit před plánovaným letem, CSAT poskytne letecké společnosti odstranění těchto vad zjištěných posádkou za letu, nebo při pozemní kontrole.
Praha, 17. 9. 2015
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého aeroholdingu poskytující služby v oblasti technické údržby letadel, získala osvědčení AEO (Oprávněný hospodářský subjekt). To Evropská unie uděluje spolehlivým finančně stabilním hospodářským subjektům znalým celní problematiky. CSAT tak předchází dopadu avizované legislativní změny, podle které budou moci v budoucnu využívat zjednodušených celních postupů pouze prověřené a certifikované společnosti.
Společnost CSAT získala osvědčení AEO, konkrétně typ C (neboli AEOC), který umožňuje zjednodušené celní postupy v rámci celé Evropské unie. Nyní je CSAT oprávněna používat logo AEO, se kterým se budou zákazníci a obchodní partneři nově setkávat, ale především nadále využívat následujících výhod spojených s celním řízením:
snadnější přístup k celním zjednodušením,
úlevy ve vztahu k fyzickým a dokladovým kontrolám,
provedení přednostní kontroly prováděné na základě analýzy rizik,
možnost požádat o provedení kontroly na specifickém místě,
možnost nezajišťování celního dluhu.
„Czech Airlines Technics, jakožto certifikovaná společnost, tak může být v rámci konkurenčního boje považována za spolehlivou, což může přispět k nalezení nových obchodních partnerů a zvýšení jejich obchodní bilance,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu, a dodává: „Pro naše zákazníky je to jasný signál, že společnost Czech Airlines Technics dbá na bezpečnost a klade důraz na kvalitu svých služeb.“
Mezi podmínky, které musí být splněny pro získání osvědčení AEO, totiž patří poskytnutí informací o společnosti, odpovídající dodržování celních požadavků, uspokojivý systém vedení obchodních a případně přepravních záznamů umožňující náležité celní kontroly, prokázání platební schopnosti a splnění odpovídajících norem v oblasti bezpečnosti a zabezpečení.
Certifikát AEO je vydáván na dobu neurčitou. „Po splnění přísných bezpečnostních požadavků bude Czech Airlines Technics dodatečně žádat i o vydání osvědčení AEO typu F – zjednodušené celní postupy/bezpečnost a zabezpečení,“ doplňuje Václav Řehoř.
O certifikaci AEO
Certifikace AEO (Authorized Economic Operator) vznikla v návaznosti na zavádění novelizovaných celních předpisů Evropské unie v oblasti zabezpečení mezinárodního obchodu. Udělují ji celní orgány Evropské unie. Kompetentním orgánem pro vydání, zrušení či pozastavení osvědčení AEO je v rámci Celní správy České republiky pouze Celní úřad pro Jihočeský kraj se sídlem v Českých Budějovicích.
Certifikát AEO poskytuje zjednodušení procedur nejen certifikovaným společnostem, ale rovněž i celním správám v rámci celé Evropské unie, neboť osvědčení je uděleno spolehlivým, celní problematikou znalým a finančně stabilním hospodářským subjektům, které skýtají nejenom Celní správě ČR, ale i ostatním celním správám členských států EU určité záruky, a je nezbytné k těmto společnostem i tímto způsobem přistupovat.
V současné době existují celkem tři typy certifikace:
AEO osvědčení – Zjednodušené celní postupy (AEOC)
AEO osvědčení – Bezpečnost a zabezpečení (AEOS)
AEO osvědčení – Zjednodušené celní postupy/bezpečnost a zabezpečení (AEOF)
Praha, 10. 12. 2015
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela napřímo smlouvu s Wizz Air, největší nízkonákladovou leteckou společností ve střední a východní Evropě. CSAT tak nyní poskytuje dopravci traťovou údržbu (line maintenance) pro letadlo, které bázuje na Letišti Václava Havla Praha.
"Pro Wizz Air jsme zprostředkovávali traťovou údržbu již od prosince 2012. Od listopadu 2015 však uzavřela letecká společnost s Czech Airlines Technics smlouvu napřímo, což dokazuje, že CSAT poskytuje kvalitní práci s důrazem na dodržování vysokých bezpečnostních standardů, včasné plnění termínů a flexibilní přístup k zákazníkovi," říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics a dodává: "Wizz Air se tak zařadil mezi 45 smluvních partnerů, které má v současné době Czech Airlines Technics v rámci traťové údržby."
Smlouva s leteckou společností Wizz Air je uzavřena na pět let, tedy do října 2020, a týká se traťové údržby letadel typu Airbus 320 Family.
CSAT zajistí letecké společnosti Wizz Air jak pravidelnou traťovou údržbu, tak i odstraňování případných závad. Pravidelná údržba bude zahrnovat například inspekce v souladu s platnými pokyny dopravce. V případě nepravidelné údržby, kam patří závady, které se musí opravit před plánovaným letem, poskytne CSAT letecké společnosti odstranění vad zjištěných posádkou za letu nebo při pozemní kontrole.
Praha, 21. 9. 2015
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby letadel, uzavřela smlouvu s čínskou leteckou společností Hainan Airlines. CSAT tak bude poskytovat traťovou údržbu (line maintenance) pro letadla, která budou obsluhovat novou pravidelnou linku mezi Prahou a Pekingem.
Letecká společnost Hainan Airlines zahájí od 23. září 2015 provoz přímé pravidelné linky mezi Prahou a Pekingem. Od tohoto data bude Czech Airlines Technics poskytovat letové flotile Hainan Airlines traťovou údržbu. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou a bude se týkat údržby letadel typu Boeing 767 a Airbus 330.
„Hainan Airlines je již desátou mimoevropskou leteckou společností, se kterou máme nyní uzavřenou smlouvu na traťovou údržbu,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics a dodává: „Spolupráce s čínským dopravcem dokazuje, že Praha má aerolinkám co nabídnout i v podobě perspektivní společnosti zajišťující opravy letadel. Czech Airlines Technics se může pyšnit 90 lety zkušeností, kvalitou odvedené práce s důrazem na dodržování vysokých bezpečnostních standardů a včasným plněním termínů. Kromě traťové údržby se v současné době rozšiřuje o novou linku těžké údržby a nabírá nové zaměstnance. Na prosperitě a růstu této společnosti je vidět, že je letecký byznys v České republice na dobré cestě.“
CSAT zajistí letecké společnosti Hainan Airlines jak pravidelnou traťovou údržbu, tak i odstraňování případných závad. Pravidelná údržba bude zahrnovat například inspekce v souladu s platnými pokyny dopravce či poskytnutí pomoci letové posádce nebo pozemnímu personálu při provádění jejich úkolů na odbavovací ploše. V případě nepravidelné údržby, kam patří závady, které se musí opravit před plánovaným letem, poskytne CSAT letecké společnosti například technické vybavení, nářadí a speciální zařízení v dostupném rozsahu, zajistí skladovací prostor pro náhradní díly a vybavení dopravce, parkovací místo a hangárové stání pro letadlo.